Extra betonblokken moeten veiligheid aan centrumbrug verhogen

Op 18 maart 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit

IZEGEM - Om de verkeersveiligheid aan de centrumbrug te verhogen, zullen er binnenkort bijkomende betonblokken geplaatst worden.

"Fietsers die van de centrale brug naar het centrum van Izegem rijden en de Ketelstraat willen inslaan, dwarsen de weg vaak zonder te stoppen", zegt schepen van Mobiliteit, Kurt Himpe (N-VA).
"Door de betonblokken op de centrale brug enkele meters te verlengen aan de kant van het stadhuis, zullen fietsers wat verder moeten doorrijden en zullen ze moeten stoppen voor ze de kunnen dwarsen. Het zal uiteraard wel nog mogelijk zijn voor fietsers die uit de Ketelstraat komen om de Korenmarkt op te rijden."

Scholen informeren

Voor deze ingreep zullen betonblokken gebruikt worden die nu ter hoogte van de rotonde aan de centrale brug in Emelgem staan. De betonblokken en bloembakken zullen daar vervangen worden.
"We zullen de scholen in het centrum van de stad ook nog informeren over deze specifieke situatie", meldt de mobiliteitsschepen. "Al te vaak dwarsen fietsers er de weg zonder op aankomende wagens te letten. Autobestuurders vertragen wel ter hoogte van het zebrapad, maar verwachten niet dat fietsers zomaar de weg zullen dwarsen. Daardoor gebeurden er al ongevallen."

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 18.03.2017, p. 41

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 18.03.2017, p. 41