Kunstacademie scoort in Vlamo-solistenwedstrijd

Op 27 april 2017, over deze onderwerpen: Cultuur, Onderwijs
Foto Jos Bogaerts

IZEGEM - De leerlingen van kunstacademie Art'Iz zetten tijdens de voorbije Vlamo-solistenwedstrijd mooie resultaten neer. "Heel wat leerlingen van de Kunstacademie namen deel aan deze wedstrijden en scoorden zeer goed", aldus directeur Wim Belaen. "Aline Platteeuw werd laureaat bij de koperblazers en Jelle Veraverbeke en Juliette Bruyneel werden allebei laureaat bij het concertslagwerk."

"Naast de drie laureaten bereikten ook heel wat leerlingen de finale", vult cultuurschepen Kurt Himpe aan. "Leonie Courtens zat in de finales bij de koperblazers, Aarriën Valcke en Elias Mulier bij het concertslagwerk, Marie Deseck bij de houtblazers, Juliette Bryneel en Stef Tanghe bij de kleine ensembles concertslagwerk en Wiebe Vandendriessche, Guust Foulon en Ferre Vankeirsbilck werden finalist bij de kleine ensembles. In deze wedstrijd moeten muzikanten spelen in een afdeling volgens moeilijkheidsgraad van de stukken."

Bron: VDI - Foto Jos Bogaerts op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.04.2017, p. 16

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.04.2017, p. 16