Nieuw buurtgebouw heet Molenwiek

Op 27 april 2017, over deze onderwerpen: Patrimonium, Ruimtelijke ordening, Wijkontwikkeling

IZEGEM - Het nieuwe buurtgebouw op de Bosmolens is door de stad officieel omgedoopt tot Molenwiek. Inwoners konden suggesties voor een naam opsturen en dat is massaal gebeurd. "Een passende naam", vindt schepen van Ruimtelijke Ordening Caroline Maertens (N-VA). "Op de Bosmolens stonden in het verleden veel molens. De wiek is niet alleen een onderdeel van de molen, maar betekent in het dialect ook 'de wijk'. Gezien dit het gebouw het hart van de wijkwerking wordt, is Molenwiek de perfecte naam. De stad kiest er ook voor om geen waarborg te vragen voor wie het gebouw huurt voor kleine feestjes of evenementen. Open Vld stelt zich daar vragen bij, maar de schepen sust: "Het is administratief niet alleen eenvoudiger, maar de praktijk wijst ook uit dat we die waarborg nog nooit moesten inhouden. We rekenen voortaan dus op de goodwill van de gebruikers." De officiele opening staat gepland voor 17 juni.

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.04.2017, p. 18

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.04.2017, p. 18