Nieuwe borden voor zone 30 aan scholen

Op 22 februari 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit

IZEGEM - Het stadsbestuur van Izegem gaat de komende weken nieuwe variabele zone 30-borden in een aantal schoolomgevingen plaatsen.

"De oude borden dateren van 2003 en zijn aan vervanging toe", zegt mobiliteitsschepen Kurt Himpe (N-VA). "Er staan 26 elektronische borden in de buurt van scholen, die bij het begin en einde van de lessen oplichten. Bij bepaalde borden is de oplaadbatterij versleten en zijn de ledlampen defect. Soms is het bord helemaal afgebleekt. De nieuwe borden beschikken over een beter programmeersysteem in functie van de vakantieperiodes." De kostprijs bedraagt 25.000 euro. De nieuwe borden komen onder meer aan de Sint-Vincentiusschool in Kachtem, aan De Knuffel in de Merelstraat en aan de Heilige Familieschool op de Bosmolens. Aan die laatste school geldt voortaan een nieuwe maatregel.

Op vraag van de school zelf is er op de hoek van de Leenstraat en de Meensesteenweg een parkeerverbod ingevoerd. Daardoor kunnen kinderen en ouders veiliger van en naar de parking aan de kerk wandelen.

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 22.02.2017, p. 18

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 22.02.2017, p. 18