Stad Izegem blijft investeren in grote evenementen

Op 20 februari 2024, over deze onderwerpen: Cultuur, Financiën en Begroting

Onze N-VA schepen van financiën Tom Verbeke en schepen van evenementen Lisbet Bogaert beslisten op de gemeenteraad samen met het stadsbestuur om de toelage van vijf grote evenementen in de stad met maar liefst 50 procent te verhogen. We voorzien extra middelen om de continuïteit en kwaliteit van die grote evenementen te waarborgen.

Izegem bezit een schat aan prachtige verenigingen die sinds 2023 meer werkingssubsidie ontvangen. Daarnaast zorgen verschillende organisaties voor heel wat succesvolle evenementen die onze stad doen bruisen”, verduidelijkt schepen van financiën Tom Verbeke.

Dankzij de verhoogde nominatieve toelage krijgen organisatoren van verschillende grote evenementen een extra financieel duwtje in de rug. Concreet wordt de toelage van Kachtem Ommegang, Bosmolensfeesten, Izegem Klinkt, Izegem Koers en de Rhodesgoed wandel- en fietstweedaagse met maar liefst 50 procent verhoogd.

Izegem Klinkt ontvangt 2500 euro, de Rhodesgoed fiets- en wandeltweedaagse 5000 euro en de organisatoren van Kachtem Ommegang en de Bosmolensfeesten ontvangen elk 6000 euro. De organisatie van Izegem Koers ontvangt een toelage van 12 500 euro. “Café’s die deze zomer willen deelnemen aan de Dulle Dunderdagen, ontvangen elk 600 euro, een verhoging van 200 euro”, vult schepen van evenementenbeleid Lisbet Bogaert aan.

“Evenementen vormen het kloppend hart van onze stad. Met de toekenning van deze nominatieve toelage willen we organisatoren ondersteunen om hun evenement nog beter of groter te maken”, besluit schepen Lisbet Bogaert.