De eindejaarsliljstjes van N-VA Izegem: deel 4

Op 28 december 2020

2020 was omwille van COVID-19 voor iedereen een bijzonder jaar.  Uw vertegenwoordigers van N-VA Izegem blikken een laatste keer terug op het afgelopen jaar en blikken ook al even vooruit naar 2021. Zij doen dit door te antwoorden op vier vragen. Dit zijn de eindejaarslijstjes van gemeenteraadslid Virginie Derumeaux en schepen Kurt Himpe.

Virginie Derumeaux:

1. Hoe blik jij terug op het bijzondere coronajaar 2020?

2020 was een heel bijzonder jaar, op één of andere manier wel genoten van het minder gejaagde leven. Meer tijd gehad voor het gezin, genoten van kleine dingen waar ik vroeger niet bij stilstond maar de vrijheid van het gaan en staan waar je maar wilt en vooral het sociaal contact mis ik wel heel erg!

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

Het langdurig proberen een federale regering te vormen om uiteindelijk één te vormen zonder vlaamse meerderheid

3.  Wat was jou het beste radio en/of tv-programma, toneelstuk, concert, boek, film, cd of optreden in 2020?

De slimste mens

4. Wie wens je wat toe voor 2021?

Ik wens iedereen veel liefde en dat we alle vriendschap dat we in 2020 hebben moeten missen dubbel terugkrijgen in 2021, dat iedereen van de kleine kan blijven genieten en kracht vindt om iedere tegenslag te overwinnen .

Kurt Himpe:

1. Hoe blik jij terug op het bijzondere coronajaar 2020?

2020 wordt een jaar dat bij iedereen in het geheugen zal gegrift staan, terwijl we het jaar zo snel mogelijk willen vergeten. Voor alle generaties ingrijpend, voor heel wat sectoren dramatisch. Het jaar waarin de gevleugelde woorden “vroeger was het beter” en “dat het maar rap gedaan is” hoogtij vierden.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

De presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten, een thriller van formaat. Door het vreemde kiessysteem altijd een gok wie als winnaar uit die verkiezingen komt. Het verbaast me wel dat qua totaal aantal stemmen het verschil tussen Biden en Trump toch zo gering was.

3. Wat was jou het beste radio en/of tv-programma, toneelstuk, concert, boek, film, cd of optreden in 2020?

De spraakmakende reeks Chernobyl over de ramp in de kerncentrale van Tsjernobyl in 1986. De serie vertelt niet alleen het verhaal van de ramp, maar ook van de mensen die er rechtstreeks of onrechtstreeks bij betrokken waren. Dat er gelijktijdig ook op bepaalde media een feitencheck was over de serie, maakte alles bijzonder interessant om te volgen.

4. Wie wens je wat toe voor 2021?

Dat we als Izegemnaars opnieuw als pekkers kunnen leven, volop genieten van vriendschap, familie en de mooie dingen in de wereld. Onze stad kwam in 2020 grotendeels stil te liggen en dat voelde zo onwezenlijk aan.