Kunstenaars toveren Izegem om in een kunstroute

Op 27 maart 2020, over deze onderwerpen: Cultuur

Een tentoonstelling organiseren lukt even niet meer, maar daar hebben meer dan 30 Izegemse kunstenaars een oplossing voor gevonden. Van 26 maart tot 26 april stellen zij op verschillende locaties in Izegem een kunstwerk tentoon in hun voortuin of aan een raam aan de straatkant. “Met de ‘Goed Gevoel Kunstwandel- en fietsroute willen we onze inwoners laten genieten van de creativiteit van de Izegemnaar”, aldus Schepen van Cultuur Kurt Himpe (N-VA).

“Heel wat mensen maken van deze periode gebruik om alleen of met het gezin te wandelen of te fietsen. Met de kunstwandel- en fietsroute willen de kunstenaars hen verrassen en laten genieten van hun kunstwerken”, aldus Kurt Himpe. “Deze kunstroute loopt van 26 maart tot 26 april 2020.  Na twee weken komen er nieuwe kunstwerken. Zo kunnen de Izegemse kunstenaars toch met hun werk naar buiten komen en worden kunstwerken in het straatbeeld gebracht.”

Izegems talent

Volgens Kurt Himpe is er heel wat talent in Izegem. “Dat bleek telkens al tijdens het evenement ‘Buren bij Kunstenaars’. Er zullen zeker nog meer kunstenaars aansluiten zodat onze stad even opgefleurd wordt”.