29 geëngageerde N-VA - kandidaten reiken sleutel tot verandering aan

Op 19 juni 2012

De N-VA trekt in Izegem met vertrouwen en veel ambitie naar de stembus op 14 oktober. De partij wil zich profileren als het alternatief voor de huidige meerderheidspartijen en heeft daarvoor 29 sterke kandidaten op de lijst. Op een persconferentie in zaal Hoornaert in Kachtem stelde de N-VA die kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen vandaag voor aan pers en publiek.

“Na 18 jaar gedwongen oppositie is het hoog tijd dat de N-VA opnieuw deel kan uitmaken van het stadsbestuur”, vindt afdelingsvoorzitter Nick Verschoot. Het creëren van een aantrekkelijk stadscentrum waar het goed is om te winkelen en te wonen, een sterker veiligheidsbeleid en een voorzichtiger financieel beleid dat ruimte maakt voor de huisvesting van zorgbehoevende bejaarden en voor meer kinderopvangmogelijkheden zijn de speerpunten waarmee de N-VA naar de Izegemse kiezer trekt. “Dat zijn uitdagingen die we in onze stad beter moeten aanpakken dan de huidige meerderheid van CD&V en SP.A-Groen vandaag doet. De N-VA kan hiervoor zorgen en reikt de Izegem-, Emelgem- en Kachtemnaar de sleutel tot verandering aan”, aldus voorzitter Verschoot.

Goeie mix van ervaring en nieuwe mensen

Om de Izegemse kiezer te overtuigen pakt de N-VA met 29 sterke kandidaten uit, waaronder meer dan de helft nieuwe kandidaten naast o.a. acht uittredende mandatarissen. Zoals al bekend is federaal volksvertegenwoordiger Bert Maertens lijsttrekker. Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois duwt de lijst. Gemeenteraadslid Trui Tytgat staat op de tweede plaats, fractieleider Kurt Himpe vult de derde plaats op de lijst in. Met Caroline Maertens, receptioniste in de Sint-Jozefskliniek, op de vierde plaats, geeft de N-VA een nieuwkomer in de politiek alle kansen. Gemeenteraadslid en voorzitter van de Izegemse handbalclub, Filip Motte, bekleedt de vijfde plaats.

29 geëngageerde kandidaten

“We zijn de afgelopen maanden op zoek gegaan naar kandidaten die in Izegem, Emelgem en Kachtem sterk betrokken zijn bij het verenigingsleven. Daarbij hadden we ook bijzondere aandacht voor de wijken en deelgemeenten, met een evenwichtige spreiding over het Izegemse grondgebied en een mooie spreiding inzake leeftijd als doelstelling. Ik denk toch te mogen zeggen dat we daar ook goed in geslaagd zijn”, zegt lijsttrekker Bert Maertens.

Met Tom Verbeke (7de plaats) en Lut Verlinde (14de plaats) nemen twee bekende Kachtemse gezichten deel die in het lokale cultuurleven gepokt en gemazeld zijn. Met onder andere Hans
Samyn (20ste plaats), voorzitter van de Sportraad en Carlos Vanden Berghe (24ste plaats), voorzitter van Studax KFC Izegem, is ook de sportwereld goed vertegenwoordigd op de lijst. Opvallend is ook de nauwe band met het jeugdwerk die een groot deel van de kandidaten heeft, met onder meer 3 gewezen voorzitters van de Izegemse Jeugdraad en heel wat oud-leiders en –leidsters van Scouts, Chiro, KSA en VKSJ.

“Jongeren krijgen bij de N-VA traditioneel veel kansen. Deze keer zijn er behalve mezelf vijf kandidaten niet ouder dan 30 jaar. De jongerenkandidaten trekken ook letterlijk in één blok naar de kiezer, op de plaatsen 8 tot en met 12. Maar we hebben ook speciale aandacht voor de actieve senioren in onze stad, met acht uitstekende kandidaten van 60 jaar of ouder”, aldus Maertens.

“Ik durf de N-VA in Izegem een echte volkspartij noemen. We vertegenwoordigen alle delen van de bevolking, op verschillende vlakken, en dragen een programma uit dat gericht is naar elke Izegem-, Emelgem- en Kachtemnaar. Laten we nu nog enkele maanden keihard blijven doorwerken, een goede campagne voeren en dan hopen dat de kiezer die volkspartij voluit steunt op 14 oktober. Zodat er ook in Izegem verandering kan komen”, besluit de N-VA-lijsttrekker.