Bibliotheek

Tijdens deze bestuursperiode werd de Izegemse bibliotheek grondig vernieuwd. Met de invoering van een zelfscansysteem schakelde de bibliotheek over naar een vraaggerichte werking.

Er werd ook ingezet op de digitalisering van de werking en alle computers voor de catalogus- en internetraadpleging werden vernieuwd. Ook de wifi-verbinding werd versterkt.

Daarnaast werd ook de infrastructuur grondig aangepakt, met een nieuwe vloerbedekking aan de zelfscanbalies, een nieuwe infobalie, nieuwe tafels en stoelen in de leeszaal en knusse zetels voor de krantenlezers.

En tot slot: de bibliotheek is opnieuw open op zaterdagnamiddag!

Na jarenlange verwaarlozing is nu gestart met een grondige aanpak van het stadsarchief. Er werd een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met de heemkundige kring die samen met de Intergemeentelijke Archiefdienst (IGA) aan de slag gaat om het archief op te schonen, te inventariseren en te digitaliseren.

Nieuws over dit onderwerp

Inventaris van historisch stadsarchief online

Op zaterdag 9 februari werd tijdens een officiële plechtigheid de inventaris van het historisch archief van de stad Izegem online geplaatst. Tijdens de plechtigheid werd Bertrand Nolf door schepen van …