Bart Cafmeyer wint Izegemse Cultuurtrofee 2018

Op 23 oktober 2018, over deze onderwerpen: Cultuur

De Izegemse Cultuurtrofee 2018 gaat naar Bart Cafmeyer. “Een mooie erkenning voor zijn inzet om volkscultuur bij de mensen te brengen”, zegt schepen van Cultuur Kurt Himpe (N-VA). “Bart Cafmeyer is professioneel verbonden aan de Izegemse Kunstacademie Art’Iz waar hij zijn laatste schooljaar gestart is. Een mooie afsluiter voor zijn professionele loopbaan. Bart Cafmeyer is echter niet alleen gekend als gedreven leraar aan de Kunstacademie. Hij is ook regisseur van de cultuurwandelingen en toneelopvoeringen in onze stad. Hij kleurt graag buiten de lijnen, maar streeft altijd een hoog niveau na.”

“De stemming vond plaats op maandag 22 oktober waarbij de leden van de verenigingenraad en de vroegere laureaten van de Cultuurtrofee hun stem konden uitbrengen”, zegt voorzitter van de cultuurraad Bart Rommel.

“De uitreiking van de Cultuurtrofee vindt begin volgend jaar plaats en tijdens de officiële plechtigheid zal ook de andere genomineerde in de kijker gezet worden”, vult Bart Rommel aan. “Raf Dujardin werd genomineerd als drijvende kracht achter het Volksdansfestival en het Wereldfestival. 40 jaar inzet als man van weinig woorden, maar van veel daden. Hij bracht niet alleen Izegem in contact met de wereldcultuur, maar hij zette Izegem ook op de culturele kaart door zovele buitenlandse groepen naar onze stad te halen. Zo proefden ze allemaal van onze stad van schoenen en borstels.”