Bib krijgt nieuwe dienstregeling

Op 23 december 2014, over deze onderwerpen: Bibliotheek

IZEGEM - De stedelijke bibliotheek krijgt vanaf volgend jaar een nieuwe dienstregeling.

De belangrijkste wijziging is dat de bib voortaan ook op zaterdagnamiddag tot 16 uur open is. Op termijn zal de bibgebruiker ook de elektronische identiteitskaart als bibliotheekpas kunnen gebruiken. De uitleentermijn voor films bedraagt een week, voor alle andere materialen wordt dat vier weken. Het zal ook mogelijk zijn kleurenkopies te nemen in de leeszaal. Daarnaast laat de bib voortaan ook digitaal fotograferen toe bij het raadplegen van de registers van de burgerlijke stand. "Het gebruik van computers in de leeszaal moedigen we verder ook aan en we maken het mogelijk die op voorhand te reserveren", zegt bevoegd schepen Kurt Himpe (N-VA). "Per persoon kan je maximum een uur per dag van de computers gebruikmaken, maar voor schoolwerk of specifieke opdrachten is er een uitzondering mogelijk." Tenslotte kunnen voortaan ook ouders en grootouders materiaal uit de spelotheek lenen. Vroeger mochten enkel kinderen, leraars, onthaalouders en de leiders van jeugdbewegingen speelmateriaal ontlenen.

Bron: VDI op hln.be