De eindejaarslijstjes van N-VA Izegem: deel 3

Op 28 december 2020

2020 was een veelbewogen en zeer apart jaar.  Uw vertegenwoordigers van N-VA Izegem blikken een laatste keer terug op het afgelopen jaar en geven elk een antwoord op vier vragen. Dit zijn de antwoorden van onze communicatieverantwoordelijke Bart Dewitte en penningmeester Wim Verbeke

Bart Dewitte:

1. Hoe blik jij terug op het bijzondere coronajaar 2020?

Het jaar waarin ons sociaal leven stil viel. Niet meer die pint op café na de vergadering. Geen onverwachte lange zomerse avonden en nachten met vrienden. Geen zondagse op en af met de wagen naar de familie. Het gevoel dat onze vrijheid beperkt werd door soms verregaande opgelegde regels. Hoopvol omwille van de vele inzet door zoveel in de 'Zorg'.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?
Als Biden doorzet dan kan er voor het eerst in 250 jaar een 'Native Amarican', iemand van de First Nations, Deb Haasland (van de Lagnuna Pueblo) minister (van Binnenlandse Zaken) worden ... en vanuit die positie heel veel doen voor de ongeveer 6 miljoen Native Americans die het recht op zelfbeschikking opeisen en eigen naties willen invoeren.

3. Wat was jou het beste radio en/of tv-programma, toneelstuk, concert, boek, film, cd of optreden in 2020?
Beste boek(en): De Jacobsboeken (Olga Tokarczuk) - Aspecten van het nieuwe rechts-radicalisme (Theodor W. Adorno) - Sing Backwards and weep, a memoir (Mark Lanegan) - Piet Pienter en Bert Bibber (Integraal)
Beste Film: 1917 - de familie Claus (x-masfeelgoodfilm) - The Queen's Gambit (Netflix-serie)
Beste cd's: Punisher (Phoebe Bridgers) - Idiot Prayer (Nick Cave Alone at Alexandra Palace) - Coral Dusk (Sohnarr)

4. Wie wens je wat toe voor 2021?
Iedereen een hoopvol 2021, een gezond 2021 en een jaar met heel wat tijd om te genieten van het leven met vrienden, familie en al wie iemand dierbaar is.

Wim Verbeke:

1. Hoe blik jij terug op het bijzondere coronajaar 2020?

Een jaar van kansen om onbetreden paden te bewandelen, eens stil te staan bij wat we doen en na te denken over waar we naar toe willen.
Een jaar waarin het gezelligheid troef was thuis
Een jaar waar mijn vakantiegeld in Vlaanderen werd besteed en eens niet in het buitenland.
Een jaar waarin ik Facebook minder en minder opende.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

Dat de verliezers van de federale verkiezingen nu in de meerderheid zitten

Die 2 muzikanten van Birch-Log Burning die belleketrek deden en Bob Dylan tot aan de voordeur hebben gebracht.

4. Wie wens je wat toe voor 2021?

Ik wens dat iedereen elkaar terug kan ontmoeten op café, restaurant of tijdens een concert en dat we weer mogen kaarten en feesten!