Izegem geeft horeca duwtje in de rug met ‘Hoera Horeca’

Op 5 mei 2021, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen

Zaterdag openen ook de horecazaken in Izegem opnieuw de deuren. Om de uitbaters een hart onder de riem te steken, slaan de stad en de vrijwilligers van Isotopia de handen in elkaar voor een reeks verrassende acts.

Schepen van horecabeleid Lisbet Bogaert: “Bedoeling is om via kleine acts extra sfeer te brengen op de terrassen van de Izegemse horeca. Zo willen we de heropening van de horeca een extra stimulans geven en het publiek op een verrassende manier een aangenaam terrasbezoek bezorgen. We vonden in de vrijwilligers van Isotopia de perfecte partner om dat te realiseren.”

“We mikken vooral op het verrassingseffect”, zegt cultuurconsulent Geerwin Vandekerckhove. “We zullen de concertjes dus niet op voorhand aankondigen, maar korte interventies doen in ware flashmobstijl. Op onverwachte momenten en plekken zullen groepjes artiesten opduiken om een animatie-act te brengen. We werken bovendien vooral met lokale artiesten of artiesten die een link met onze stad hebben.”

Via een oproep naar alle horecaondernemers polste de stad naar de interesse voor het project. Ongeveer 30 uitbaters zagen het project meteen zitten. Het gaat zowel om cafés, als restaurants en frituren. “We vliegen er al meteen in bij de heropening van de horeca op zaterdag 8 mei. Het is de bedoeling om het concept aan te houden tot de start van “Izegem congé” op 17 juli, om dan vanaf 15 augustus opnieuw de draad op te nemen tot het kermisweekend”, besluit schepen Bogaert.