Izegem maakt zich op voor 'het ultieme debat'

Op 3 oktober 2012

IZEGEM Wie nog niet beslist heeft aan wie hij zijn stem zal geven op 14 oktober of nog twijfelt, kan op donderdag 11 oktober in De Leest terecht voor 'het ultieme debat'.

Voor de eerste keer organiseert het stadsbestuur van Izegem zelf een verkiezingsdebat in cultuur- en dienstencentrum De Leest.

Op donderdag 11 oktober kunnen de vijf partijen tussen 19 en 20 uur in een apart lokaaltje hun programma toelichten.

Daarna verhuist iedereen naar de schouwburg, waar moderatoren Ward Bogaert en Evelien Vanwalleghem het publiek verwelkomen. Via stembussen in De Leest, het stadhuis en in de bibliotheek of online konden de Izegemnaren zelf vragen voor het kopstukkendebat voorstellen. Tussendoor zorgen Gunther Callewaert en Dominiek Dedecker voor muziek en cabaretier Jelle Denturck voor de grappige noot.

De vijf partijen krijgen vervolgens elk precies één minuut de tijd om hun visie op het sociaal welzijn, vrije tijd, stedenbouw en milieu, en mobiliteit uit de doeken te doen.

Na de voorstelling van de lijsttrekkers gaan burgemeester Gerda Mylle (CD&V), schepen Frank Duhamel (SP.A), Stefaan Sintobin (Vlaams Belang), Bert Maertens (N-VA) en Noël Vansteeland (Open VLD) het kopstukkendebat aan.

De debatavond is gratis toegankelijk, mits reservatie op 051-33.76.10 of via info [at] deleest.be

Bron: mty, Het Nieuwsblad