Izegem scoort op Retail Awards

Op 5 december 2015, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen

Het was Izegem boven op de uitreiking van de Retail Awards in Schelle. Drie trofeeën kwamen deze kant uit. Een voor de stad en twee voor de Spar in Emelgem.

Zo nam schepen van Lokale Economie Kurt Himpe (N-VA) de oorkonde voor het Izegemse handelscentrum in ontvangst. Het handelscentrum behaalde een derde plaats in de categorie 'All-over Award klantvriendelijkste winkelcentrum van Vlaanderen'. "Het handelscentrum met de Roeselaarsestraat, de Gentsestraat en de Grote Markt behaalde een totaalscore van 8,94 op 10. Een resultaat waarop de handelaars en het stadsbestuur best trots mogen zijn", zegt schepen Himpe. "Het is een bewijs dat de handelaars in Izegem vakkundig en klantvriendelijk zijn. Ook het familiale karakter van vele handelszaken is een troef."

Peter Taillieu die in Kachtem en Emelgem de supermarkten Spar runt, viel ook in de prijzen. Hoewel de Emelgemse Sparvestiging pas enkele maanden geleden openging, behaalde die al een derde plaats in de categorie 'Klantvriendelijkste buurtwinkel - food'. Peter Taillieu mocht samen met Kevin Eggermont van de Emelgemse Spar ook een eerste prijs in ontvangst nemen: die voor 'de beste inzet en initiatief'.

Schepen Himpe laat ook weten dat er een oplossing komt voor de verkeersveiligheid aan de Spar. "Door de geparkeerde wagens en bestelwagens langs de Baronstraat zien uitrijdende bestuurders nauwelijks het aankomend verkeer uit de richting van Ingelmunster. Er gebeurden ook al enkele ongevallen." Er komt een parkeerverbod aan de uitrit van de parking.

Bron: fmr, Het Nieuwsblad/Regionaal: Roeselare-Tielt-Izegem, 05.12.2015, p. 2