Izegemse brandweer en belastingbetaler weer de dupe?

Op 13 november 2011

Tijdens de gemeenteraadszitting van 7 november werd een wijziging van het budget van de prebrandweerzone besproken. Daarbij werd voorgesteld om het softwareprogramma van de stad Roeselare uit te breiden zodat de plantondiensten bij de diverse korpsen kunnen gesloten worden en gecentraliseerd worden in Roeselare. Dit kan Roeselare echter niet zonder bijkomend personeel aan te werven om die taak uit te voeren. Het vrijwilligerspersoneel zal dus moeten vervangen worden door statutair beroepspersoneel dat niet door Roeselare zal betaald worden.

N-VA - gemeenteraadslid Piet Seynaeve vroeg dan ook over hoeveel personeelsleden dit zou gaan en wat de financiële weerslag daarvan zou zijn voor Izegem. Toen de burgemeester antwoordde dat ze daar geen antwoord op wist, vroeg raadslid Piet Seynaeve om dat punt uit te stellen tot er duidelijkheid was omtrent de financiële gevolgen van deze budgetwijziging. De meerderheidspartijen CD&V, SP.a en Groen! vonden het echter niet nodig en tekenden dus een blanco cheque.