Izegemse fotowedstrijd krijgt tweede editie

Op 19 december 2014, over deze onderwerpen: Cultuur, Landbouw

IZEGEM - Je zou het niet onmiddellijk associëren met de cel Land- en Tuinbouw van de economische raad, maar ze draagt de fotografie een warm hart toe. Hun eerste fotowedstrijd is nog maar net achter de rug of ze kijken al naar volgend jaar.

De eerste winnaar van de fotowedstrijd van de cel Land- en Tuinbouw van de economische raad is een feit. Andy Seynaeve mocht dinsdagavond in 't Meilief een mand verse groenten en fruit en ook nog een vleespakket in ontvangst nemen.

Enige voorwaarde voor de wedstrijd was dat op de ingezonden foto's aspecten van land- en tuinbouw te zien waren en dat er ook iets typisch Izegems op stond. ‘Met de fotowedstrijd wilden we de land- en tuinbouw op het Izegemse grondgebied in de kijker zetten’, stellen voorzitter Christophe Decaigny en schepen van Landbouw Kurt Himpe (N-VA). ‘Hoewel Izegem bekend staat als een woon- en industriestad is er ook nog veel landbouwgebied. De foto wedstrijd is onze manier om de open ruimte in de kijker te zetten.’

Bron: fmr op nieuwsblad.be