Jongste schepen legt eed af

Op 19 december 2015

IZEGEM - Lothar Feys (26) heeft deze week als jongste schepen ooit de eed afgelegd op de gemeenteraad. Hij volgt Caroline Maertens op als jeugdschepen en neemt ook de bevoegdheden wonen, inburgering en integratie op zich. Feys werkte zich drie jaar in als gemeenteraadslid en wil zich voortaan focussen op de verdere ontwikkeling van site Rebry tot recreatiezone voor de jeugd.

Frank Duhamel ruilt zijn functie als eerste schepen in voor die van OCMW-voorzitter. Zijn voorganger Marc Vanlerberghe zal de komende drie jaar zetelen als gemeenteraadslid. Er komen met Ann Denys (CD&V) en Sandra Verbrugghe (Open Vld) ook twee nieuwe gezichten in de OCMW-raad. Op het einde van de zitting waren er ook lofbetuigingen voor afscheidnemend raadslid Noël Vansteeland. Het Open Vld-boegbeeld neemt na 27 jaar afscheid van de politiek en wil zich meer focussen op zijn truckbedrijf. Hij wordt opgevolgd door Inge Six.

Lothar Feys. - Foto VDI

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 19.12.2015, p. 42