Laura Vandamme wordt jongste gemeenteraadslid

Op 19 maart 2024, over deze onderwerpen: Jeugd

N-VA-gemeenteraadslid Frederick Verhaeghe verlaat om professionele redenen de Izegemse gemeenteraad. Hij wordt opgevolgd door Laura Vandamme (25), de voorzitter van Jong N-VA Izegem. Laura wordt meteen ook het jongste gemeenteraadslid in onze stad. Ze legde op maandagavond 18 maart de eed af, bij aanvang van de gemeenteraadszitting.

Laura is al tien jaar actief bij Jong N-VA Izegem en is sinds maart 2023 voorzitter van de Izegemse jongerenafdeling. Nu Laura de gemeente- en OCMW-raad vervoegt, zet ze een volgende stap in haar politieke loopbaan. Laura vervangt Frederick ook voor de resterende duur van deze bestuursperiode in de commissies Financiën en Openbare Werken en Mobiliteit, de raad van bestuur van Zorg Izegem en de raad van bestuur van de Woondienst Regio Izegem.

Laura Vandamme: “Ik vind het heel belangrijk dat jongeren zich goed voelen in onze stad en alle kansen krijgen. Daar wil ik als gemeenteraadslid de aandacht op vestigen. We zijn ook een echte ‘pekkerstad’ en daar mogen we trots op zijn. Ik hoop vanuit de politiek die troef mee in de kijker te kunnen plaatsen.

Na haar studies Bouwkunde en Accountancy Fiscaliteit ging Laura aan de slag als budgetcontroleur/calculator bij aannemer Vuylsteke-Eiffage in Meulebeke. In haar vrije tijd is ze sinds februari 2022 stadsgids in onze schoenen- en borstelstad Izegem. Ze gaat ook graag lopen, onder meer als lid van atletiekclub Flac Izegem.

Ik wil Frederick Verhaeghe uitdrukkelijk bedanken voor zijn jarenlange inzet voor onze partij en voor onze stad. Frederick was altijd een gewaardeerde kracht, als bestuurslid, een tijd lang als ondervoorzitter van N-VA Izegem en de afgelopen vijf jaren als gemeenteraadslid. Laura wens ik alle succes. Het is goed dat de stem van de jongeren in de gemeenteraad met haar komst een tikkeltje luider zal klinken”, besluit Hein Depoorter, voorzitter van N-VA Izegem.