Museum Eperon d’Or organiseert tweede virtuele rondleiding

Op 14 december 2020, over deze onderwerpen: Cultuur, Erfgoed

Cultuur opsnuiven vanuit je huiskamer, het bleek een succes tijdens de eerste virtuele borsteltour van museum Eperon d’Or op 22 november. Een rondleiding over schoenen kan logischerwijs niet ontbreken. Op zondag 20 december zet het museum het schoenengedeelte virtueel in de kijker.

De schoenennijverheid heeft tientallen jaren gezinnen in Izegem en omgeving werk verschaft. Duizenden mensen waren er bij betrokken. Dit schoenverleden leeft nog altijd. “Gids Guy leidt ons op zondag 20 december rond door de schoenenafdeling van het prachtige art deco-gebouw Eperon d’Or. Hij doet dit live via de Facebookpagina van het museum. Kijkers kunnen commentaar geven of vragen stellen via de chatfunctie. Eduard van Eperon d’Or zit klaar met extraatjes en antwoorden op alle vragen. In een halfuur weet je heel wat meer over schoenen en de Izegemse schoennijverheid", aldus schepen van Musea Kurt Himpe.

De virtuele rondleiding vindt plaats op zondag 20 december van 17.30 tot 18 uur. Geïnteresseerden kunnen live meevolgen via de Facebookpagina van het museum (www.facebook.com/museumeperondor).