Ruim 100 000 euro voor renovatie Vrije Basisschool Heilige Familie in Izegem

Op 21 december 2019, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 101 497,42 euro in de Vrije Basisschool Heilige Familie in Izegem. Het geld wordt gebruikt voor de renovatie van de centrale verwarming en het buitenschrijnwerk. “Deze investering is heel welkom” reageert Hein Depoorter van N-VA Izegem. “Vlak voor de kerstperiode is dit heel goed nieuws voor alle leerlingen en leerkrachten van de basisschool".

CO²-uitstoot daalt met 27 %

Wie wil investeren in onderwijskwaliteit, moet ook investeren in de kwaliteit van de gebouwen van ons onderwijs. Dat is precies wat Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) doet.  In totaal investeert Ben Weyts 105 miljoen euro voor 185 scholenbouwprojecten in heel Vlaanderen. Bijna 81 miljoen euro gaat naar grote werken zoals een volledige nieuwbouw. De overige 24 miljoen betreft kleinere verbouwings- en renovatiewerken zoals de modernisering van bestaande schoolgebouwen. In West-Vlaanderen vallen er 30 scholen in de prijzen. 6 scholen daarvan werken aan een lagere CO²-uitstoot. Basisschool Heilige Familie is 1 van die 6: door de renovatie van de CV en het buitenschrijnwerk zal de CO²-uitstoot dalen met  27 %.

Mooi nieuws voor hele gemeente

“Hier is echt nood aan” zegt Hein Depoorter, voorzitter van N-VA Izegem. “De school doet fantastisch werk, maar kan deze stevige financiële impuls zeer goed gebruiken. Dit is mooi  nieuws voor de hele gemeente”. In totaal zal minister de komende vijf jaar een half miljard euro investeren in schoolgebouwen. “ N-VA-Izegem is heel blij dat de minister ook denkt aan onze school”