Tweede editie fotowedstrijd Izegemse Cel Land- en tuinbouw

Op 17 juni 2015, over deze onderwerpen: Cultuur, Landbouw

Na de succesvolle fotowedstrijd organiseert de Cel Land- en tuinbouw van de Economische Raad een tweede editie om de land- en tuinbouw op het Izegemse grondgebied in de kijker te zetten.
“Van 1 juli tot 31 oktober kunnen deelnemers een foto doorsturen met land- en tuinbouw als thema”, aldus schepen van Landbouw Kurt Himpe. “Dat kan zeker ruim geïnterpreteerd worden. Een mooie foto van een landbouwbedrijf, van een land- of tuinbouwer aan het werk, van een veld of een weide met landbouwdieren. Het mag dus zeker origineel zijn. Er moet wel op de foto ook een duidelijk herkenbaar element zijn dat de foto op het Izegemse grondgebied genomen is. Per deelnemer mogen er maximaal drie foto’s ingestuurd worden”.

Eigen kweek in de kijker

“Hoewel Izegem gekend staat als een woon- en industriestad is er ook nog veel landbouwgebied in onze stad. Met deze fotowedstrijd zetten we de Izegemnaar aan om eens kennis te maken met deze open ruimte en met het land- en tuinbouwleven in Izegem. De komende zomermaanden zijn ideaal om te wandelen of te fietsen en intussen een foto te nemen”, stelt voorzitter Christophe Decaigny. “De winnaars ontvangen een waardevol pakket met landbouwproducten van lokale land- en tuinbouwers”, aldus voorzitter Decaigny. “Daarmee zetten we ook de eigen kweek in de kijker.”

Deelnemen kan van 1 juli tot vrijdag 31 oktober door een foto te sturen naar fotowedstrijd [at] izegem.be. Het reglement van de fotowedstrijd is raadpleegbaar op de website van de stad Izegem.