Tweede kunstwerk op Izegemse brugpijler bijna klaar

Op 30 december 2015, over deze onderwerpen: Cultuur, Toerisme
Tweede kunstwerk op Izegemse brugpijler bijna klaar

Kunstenaar David Duits legt in Izegem de laatste hand aan een kunstwerk op de brugpijler van de centrale brug in de Prins Albertlaan. “De positieve reacties stromen nu al binnen”, zegt schepen van Cultuur en Toerisme Kurt Himpe (N-VA).

“De achterkant van het station krijgt daardoor ook een opsmukbeurt en aangezien de museumsite Eperon d’Or en het museum “Stoom en Stroom” op een boogscheut liggen, lag het thema voor dit kunstwerk voor de hand”, verduidelijkt schepen Himpe. “We hebben dezelfde kunstenaar aan het werk gezet. Wie van de centrale brug naar de Prins Albertlaan komt, ziet aan de ene kant een moderne interpretatie van de oude stoommachine, het grootste nog resterende en 110 ton wegend exemplaar in ons land. Deze stoommachine dateert uit 1936 en werd in 1978 beschermd. De andere kant van de brugpijler aan de Prins Albertlaan kreeg een kunstwerk met aandacht voor Eperon d’Or en het schoenmaken. Op de zijkanten van de brugpijler verwerkt de kunstenaar de banners van het museum.”