"Welke maatregelen neemt stadsbestuur voor meer veiligheid?"

Op 8 december 2011

Tijdens de gemeenteraadszitting van 5 december interpelleerde N-VA - gemeenteraadslid Piet Seynaeve de burgemeester over een reeks incidenten tijdens de voorbije weken.

“Enige tijd geleden waren er regelmatig incidenten tijdens de weekends en toen vroegen we – en werd ons beloofd – om regelmatig informatie te krijgen over de situatie en de genomen veiligheidsmaatregelen. De laatste tijd vernemen we dat er weer moeilijkheden zijn. Collega Trui Tytgat verwees er tijdens de vorige zitting nog naar en vorig weekend waren er weer problemen zoals vandalisme, schade, vechtpartijen…”, stelde raadslid Seynaeve.

“Het verwondert ons dan ook dat het stadsbestuur geen nieuws meldt en we willen wel eens weten waarom er een bepaalde periode verbetering merkbaar was en of dit het resultaat was van bepaalde acties. Onze fractie wil ook weten wat de plannen op korte termijn zijn om die agressie opnieuw de kop in te drukken”, aldus Piet Seynaeve.

Raadslid Geert Bourgeois meldde dat hij vernam dat er ook sprake is van bendevorming en verboden wapendracht en vroeg het stadsbestuur om snel tot actie over te gaan.

Gemeenteraadslid Filip Motte plaatste dan weer vraagtekens bij de criminaliteitscijfers die de burgemeester aan de gemeenteraad gaf: “Elk weekend worden in het ziekenhuis mensen verzorgd die het slachtoffer waren van agressie.”