Pop-upwinkel in de prijzen

Op 31 maart 2015, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Economie

IZEGEM - De pop-upsnoepwinkel die Jong N-VA Izegem tijdens de kermis openhield, werd bedacht met de Welpennestprijs van Jong N-VA nationaal. 

De snoepwinkel werd ondergebracht in een van de vele panden in het stadscentrum die leeg staan. Een tijdlang werden de passanten getriggerd met ‘wat komt hier?’ Ook op sociale media werd eenzelfde campagne gevoerd. Uiteindelijk werd duidelijk dat het om een pop-upsnoepwinkel ging, uitgebaat door de jongerenafdeling van N-VA. ‘We wilden op die manier het ondernemen in Izegem promoten’, zegt Dieter Vanthournout van Jong N-VA. ‘We toonden met de actie aan dat een winkel starten in het centrum van Izegem helemaal niet onoverkomelijk is. We steunden tegelijk ook de plaatselijke handelaars want in de kauwgomballenautomaat die voor de deur prijkte zaten bonnen die ingeruild konden worden bij een winkel in Izegem naar keuze.’ Intussen gebruiken twee echte handelszaken de etalage als pop-upruimte.

De snoepwinkel was een initiatief om aan te tonen dat een zaak openen in Izegem niet onoverkomelijk is. Foto: Frank Meurisse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De snoepwinkel was een initiatief om aan te tonen dat een zaak openen in Izegem niet onoverkomelijk is.

Bron: fmr op nieuwsblad.be

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is