Central Park-project ligt nog op tafel

Op 27 juli 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Ruimtelijke ordening, Visie 2030

IZEGEM - De ophoging van de N36 ter hoogte van sportdomein Krekel-Zuid ligt nog steeds op tafel van het stadsbestuur. Het zogenaamde Central Park-project maakt deel uit van de plannen in het kader van Visie 2030.

Bedoeling is om de sportsite te verbinden met de OCMW-site aan de overkant van de N36 en op die manier één groot centraal park te creëren. Hoewel er deze legislatuur geen budget meer voor is, onderhandelt de stad druk verder met het Agentschap Wegen & Verkeer. "Zij staan positief tegenover het project en stelden zelfs al een eerste ontwerp voor", vertelt burgemeester Bert Maertens (N-VA). "Dat hebben we echter afgekeurd omdat fietsers ook hellingen zouden moeten nemen en dat schiet het doel dat wij voor ogen hadden een beetje voorbij. Er komen echter binnenkort nieuwe plannen aan."

Intussen staat ook vast dat er geen knip in de Noordkaai komt vooraleer de grote infrastructuurwerken in de Baron- en Ingelmunstersestraat afgewerkt zijn.

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.07.2017, p. 13; Het Laatste Nieuws/Leiestreek, 27.07.2017, p. 15

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 27.07.2017, p. 13