Herstelwerken aan omheining spoorlijn Brugge-Kortrijk

Op 24 oktober 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Herstelwerken aan omheining spoorlijn Brugge-Kortrijk

Er komen herstelwerken aan de omheining langs de spoorlijn Brugge-Kortrijk ter hoogte van de Emelgembrug. Op vraag van schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA) kwam die omheining er enkele jaren geleden omwille van de risicovolle situatie in de buurt van de Emelgembrug. Er gebeurde toen een uitgebreide analyse van de omgeving en Infrabel stelde vast dat door de gemakkelijke toegankelijkheid van de spoorweginfrastructuur er inderdaad een verhoogd risico was, ook omwille van de nabijheid van een school langs de spoorlijn.

“Er werd onlangs echter vastgesteld dat er gaten gemaakt werden in de omheining”, zegt Himpe. “Vanmorgen kwam Securail ter plaatse en stelde vast dat er daardoor opnieuw een onveilige situatie is.”

“Het is niet duidelijk of het gaat om vandalisme. Het kan ook zijn dat er opzettelijk een gat in de omheining gemaakt werd om op die plaats de spoorlijn over te steken. Op die plaats was er vroeger een onbewaakte overweg en dwarsten heel wat mensen het spoor, onder andere vissers die hun wagen aan de ene kant van de spoorlijn parkeren en dan op die plaats met hun vismaterieel de spoorlijn oversteken naar het jaagpad.”