Izegem richt zorgbedrijf op

Op 21 april 2017, over deze onderwerpen: Welzijn

Izegem krijgt een zorgbedrijf, geeft burgemeester Bert Maertens (N-VA) mee. “Dit punt werd al op de OCMW-raad van 29 maart goedgekeurd. Dit heeft ook te maken met de nakende integratie van de OCMW met de gemeente. Decretaal mag je immers geen mengeling maken tussen de regierol en akterol, zoals bij de uitbating van bijvoorbeeld een buitenschoolse opvang. Als je die twee rollen goed wil scheiden, is een dergelijke zelfstandige entiteit voor de openbare zorg op gemeentelijk vlak een goeie optie.”

“De grootste doelstelling is dat we binnen twintig tot dertig jaar nog altijd een kwantitatief, kwalitatief én betaalbaar zorgsysteem hebben in Izegem. Concreet gaat het over de naschoolse kinderopvang Okido, wzc De Plataan, De Leest, De Rode Poort, de poetshulp en klusjesdienst, mindermobielencentrale... Op die manier verzekeren we ook het aanbod in Izegem. Dat is belangrijk, want ook hier hebben we een sterke vergrijzingsgraad en daardoor zal de zorggraad alleen maar toenemen. In eerste instantie richten we ons op Izegem, maar het moet mogelijk zijn om zorginstellingen uit de naburige gemeenten op termijn de kans geven om aan te sluiten bij het Izegemse zorgbedrijf.”

Bron: N.N., KW De Weekbode Izegem, 21.04.2017, p. 12

KW De Weekbode Izegem, 21.04.2017, p. 12