N-VA wil knip in de Binnenstraat

Op 16 juni 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit

IZEGEM/KACHTEM - Straks wordt de trage weg tussen de Hogestraat en Binnenstraat opgewaardeerd. Een goeie zaak, zegt N-VA, maar de partij pleit tegelijk voor veilige verkeerssituatie aan het kruispunt met de Manestraat.

De veilige trage doorsteek vanuit de Sint-Vincentiusschool richting Aimé Behaeghestraat is al een feit en vormt een meerwaarde voor een veiliger verkeer en straks wordt ook de trage weg tussen Hogestraat en Binnenstraat opgewaardeerd. “Een goeie zaak”, zeggen Kachtemnaren Frederick Verhaeghe en Nick Verschoot. “Maar we moeten wel aandacht hebben voor het kruispunt met de Manestraat. Daar zal zich een gevaarlijke verkeerssituatie opwerpen, aangezien het kruispunt in een gevaarlijke bocht ligt.”

Bloembakken

De N-VA’ers roepen op om de veiligheid en zichtbaarheid al preventief aan te pakken. “We stellen voor om de Binnenstraat niet meer toegankelijk te maken voor automobilisten die vanuit de Manestraat komen. Enkel nog fietsers en voetgangers toelaten, met andere woorden. De straat afsluiten kan bijvoorbeeld door bloembakken te plaatsen.”

“Het knippen zal uitwijzen dat de eventuele geringe hinder niet opweegt tegenover de veiligheid van de kinderen. Verder willen we oproepen om extra signalisatie te voorzien die de weggebruiker attent maakt op een verhoogde aanwezigheid van zwakke weggebruikers.”

Nick Verschoot zal dit punt aankaarten op de eerstvolgende commissie openbare werken en mobiliteit. “Tegelijk pleiten we ervoor om snelheidsvertragende maatregelen te nemen op het drukke traject tussen Manestraat en Mezegemstraat. Daar gebeurden al een pak ongevallen en zorgt het snelle verkeer voor een onveiligheidsgevoel bij de buren en gebruikers.”

Bron: PVH, KW De Weekbode Izegem, 16.06.2017, p. 24

KW De Weekbode Izegem, 16.06.2017, p. 24