Nieuw stadsmagazine ook digitaal

Op 26 december 2013

De Stadsperiodiek en evenementenkalender Izegem Pekt zijn niet meer. Beide publicaties worden vervangen door het nieuwe stadsmagazine Izine, dat vanaf deze week in de bus zit bij de inwoners.

"De oudere publicaties waren wat oubollig en niet overzichtelijk, terwijl we met Izine gaan voor een visueel aangenaam blad", weet burgemeester Bert Maertens (N-VA). "Verspreid over diverse rubrieken vind je alle info over de stadsdiensten, lokale initiatieven en wat er hier leeft. Voor de eerste editie kozen we een cover met Miss België-kandidate Evy Samain en binnenin zijn er ook interviews met Flip Kowlier en auteur Piet Duthoit. We mikken ook op meer inspraak voor de inwoners. Iedereen kan suggesties en foto's doormailen en de mooiste publiceren we telkens. Het magazine is ook digitaal te lezen via de webstek van de stad en via de Facebookpagina gaan we volop voor interactiviteit met onze lezer. Uiteindelijke doel is dat het magazine een maand of twee op de salontafel kan blijven liggen." Het magazine verschijnt tweemaandelijks, telt 43 pagina's en wordt op 13.000 exemplaren bedeeld.

Bron: VDI, Het Laatste Nieuws