Nieuwe variabele zone 30 – borden

Op 8 november 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Nieuwe variabele zone 30 – borden

In de Baronielaan en de Italianenlaan werden nieuwe variabele zone 30 – borden geplaatst. “De elektronische borden die bij het begin en het einde van de lessen oplichten, waren dringend aan vervanging toe”, zegt schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA). “De investering in de vier nieuwe borden kost ongeveer 7.000 euro.”

“De borden werden vijftien jaar geleden geplaatst. In heel wat gevallen was de oplaadbatterij versleten, waren de ledlampen defect en het bord helemaal afgebleekt. De nieuwe borden beschikken over een beter programmeersysteem in functie van de vakantieperiodes”, verduidelijkt de schepen.

Eerder werden er ook al nieuwe variabele borden geplaatst aan de Sint-Vincentiusschool in Kachtem, aan de Sint-Pietersschool in Emelgem en aan de school Heilige Familie op de Bosmolens.

Opnieuw controles in Italianenlaan

“Vooral de borden in de Italianenlaan aan Prizma Campus VTI lieten het vaak afweten, waardoor er de laatste tijd geen snelheidscontroles meer konden uitgevoerd worden bij de start en het einde van de lessen. Daar komt vanaf nu verandering in en de verkeersdienst van de politiezone RIHO zal nu op die tijdstippen vanaf volgende week opnieuw controles uitvoeren”, zegt commissaris van politie Carl Vyncke.