“Parking Spar Kachtem buiten openingsuren al voor iedereen ter beschikking”

Op 21 december 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Tijdens de budgetbesprekingen stelden een aantal oppositiepartijen voor om in afwachting van de aanleg van meer parkeerruimte in het centrum van Kachtem de parking van het warenhuis Spar ter beschikking te stellen.

“Het voorstel is zonder voorwerp, want als er veel activiteiten zijn in het centrum van Kachtem en de openbare parkeerplaatsen volzet zijn, gebruiken autobestuurders de parking van de Spar nu al. De eigenaar van de Spar in Kachtem was niet op de hoogte van het voorstel van de oppositiepartijen”, stelde schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA). “Ik heb hem gecontacteerd en hij bevestigt dat de parking nu al gebruikt wordt en dat er voor hem ook geen enkel probleem is. Enige voorwaarde is wel dat dit buiten de openingsuren is, want overdag en zeker ook op zondagvoormiddag moet de parking uiteraard uitsluitend ter beschikking zijn van klanten.”

“De stad Izegem sloot eerder al heel wat overeenkomsten af voor het gebruik van parkings van bedrijven of handelszaken. Zo huren we sinds het begin van de bestuursperiode de voormalige parking van drukkerij Strobbe in de Kasteelstraat. Ook de parking van de Colruyt in de Nederweg wordt al jaren ter beschikking gesteld van de vele bezoekers aan de stedelijke begraafplaats begin november en met Vandemoortele nv is er een overeenkomst dat de parking naast Eperon d’Or kan gebruikt worden als er grote evenementen zijn in Izegem, zoals de Batjes.”

“Volgend jaar ook extra parking in de Reperstraat”

De mobiliteitsschepen maakte van de gelegenheid gebruik om aan te kondigen dat er op Allerheiligen en Allerzielen ook bijkomende parkeerplaatsen zullen zijn op een weiland in de Reperstraat. “De eigenaar van een stuk weiland ter hoogte van de begraafplaats contacteerde me vorige maand met het voorstel en we zullen voor november 2017 van dit aanbod gebruik maken. Daardoor hebben we ook voor de parkeerproblematiek aan die begraafplaats een oplossing dankzij de bereidwillige medewerking van een inwoner.”