Vier nieuwe jonge kandidaten op N-VA-lijst

Op 22 februari 2018, over deze onderwerpen: Jeugd

Op de Izegemse N-VA-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen prijken vier gemotiveerde jongeren die in oktober zelf voor het eerst naar de stembus mogen trekken. Het gaat om Robin Desmet (19 jaar), bekend van The Voice van Vlaanderen, Laura Vandamme (19), Lisa Grijspeert (19) en Matthias Leman (20).

Deze nieuwe N-VA-kandidaten kiezen overtuigd voor de N-VA omdat zij de verandering in Izegem willen verder zien gaan: “De verandering in Izegem werkt, zeker ook voor kinderen en jongeren. Denk maar aan het grote succes van de speelpleinwerking, die onder impuls van de N-VA is uitgebreid naar Emelgem, Kachtem en de Bosmolens. Maar ook de vele kindvriendelijke evenementen in de stad, de aantrekkingskracht van onze uitgaansbuurt, de vrijetijdssite met het JOC, De Leest en de sportinfrastructuur en de inspanningen van de stad om het Blauwhuispark openbaar te maken ervaren wij als zeer positief voor de jeugd. Die Izegemse jeugd willen wij een duidelijke stem geven in het bestuur. Met onze kandidatuur voor de N-VA proberen wij er mee voor te zorgen dat de N-VA onze stad na de verkiezingen verder kan besturen, zodat de verandering in Izegem kan worden verdergezet”, zeggen de jongerenkandidaten in koor.

Robin Desmet uit de Vlietmanstraat is student Marketing en Sales in Kortrijk. In Izegem en ver daarbuiten is ze uiteraard bekend van haar succesvolle deelname aan The Voice van Vlaanderen. Sinds die deelname treedt Robin geregeld op als zangeres, bij evenementen en in Cabaret Magic. Robin zingt, maar ook dansen blijft haar grote passie.

Laura Vandamme woont in de Merelstraat in Emelgem. Ze is student Bachelor Bouwkunde in Oostende. Laura houdt van sporten en uitgaan met vrienden, bij voorkeur in de Izegemse uitgaansbuurt. Laura is al enkele jaren actief in het bestuur van Jong N-VA Izegem.

Lisa Grijspeert studeert Bachelor Maatschappelijke Veiligheid in Kortrijk. Lisa is al enkele jaren een geëngageerde vrijwilliger in Jeugdhuis De Tunne en maakt ook deel uit van de nieuwe Izegemse studentenclub De Pekkers. Haar vrije tijd vult ze daarnaast graag met tekenen, joggen en uitgaan met vrienden in het jeugdhuis of in de uitgaansbuurt.

Matthias Leman uit de Neerhofstraat is derdejaarsstudent Bestuurskunde en Publiek Management aan de Universiteit Gent. Matthias was jarenlang competitiezwemmer bij de Izegemse Krekel Zwemmers, gaf zelf ook zwemles en is al vier jaar tijdens weekends en vakanties actief als redder in het stedelijk zwembad. Hij vertoeft in zijn vrije tijd vaak in cultuurhuis De Leest voor een voorstelling en houdt ervan om met vrienden iets te gaan eten en drinken in eigen stad.