U bent hier
Niet alleen stadhuis, ook dienstverlening krijgt facelift
De oh's en ah's waren niet van de lucht gisteren vrijdag: het stadhuis opende na twee maanden opnieuw de deuren. In die tijd werd het compleet gerenoveerd. Niet alleen het gebouw, ook de dienstverlening kreeg een facelift.
Het was een tweetal maanden behelpen in het Izegemse stadhuis. Diverse diensten kregen een tijdelijk onderkomen en van die gelegenheid werd gebruikgemaakt om het administratieve deel van het stadhuis een complete make-over te geven. “De opfrissing had een dubbel doel”, zegt burgemeester Bert Maertens (N-VA). “De werkplek van onze medewerkers functioneler en aangenamer maken maar vooral ook het stadhuis klaarmaken voor een nog meer klantgerichte dienstverlening.”
Klanten worden nu verwelkomd aan het onthaal en doorverwezen naar een van de open loketten op de benedenverdieping. Medewerkers komen desnoods naar beneden om de mensen daar te helpen.
Dirk Depauw was een van de eerste klanten in het nieuwe stadhuis. “Het nieuwe systeem werkt heel vlot”, zegt hij met kleinkind Lewis op de arm. “Je wordt onmiddellijk naar de juiste mensen gestuurd.” Was het druk geweest, dan kon Lewis in de speelhoek terecht.
“Het is best wel wennen”, zegt Christine Duhamel die gisteren met Brigitte Loosveld aan het onthaal zat. “Maar alles valt snel op zijn plooi. Het is een droom om zo te werken.”

Bron: Frank Meurisse, Het Nieuwsblad/Regionaal: Roeselare-Tielt-Izegem, 28.05.2016, p. 2