Stad naar rechter voor verkrotte woning

Op 30 november 2016, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening, Veiligheid, Wonen

IZEGEM - De stad stapt naar de rechtbank zodat de verkrotte woning in de Kortrijksestraat opgeknapt kan worden. Dat heeft het schepencollege beslist. Het huis staat al dertien jaar leeg en heeft in die tijd heel wat insijpelend vocht bij de buren veroorzaakt. Toen de eigenaar overleed, was de erfgename niet bereid om het huis over te nemen. Daarna ontstond er enige twijfel over wie het huis moest beheren. "Aanvankelijk dachten we dat het de verantwoordelijkheid van de federale overheid was, maar dat blijkt niet zo te zijn", vertelt burgemeester Bert Maertens (N-VA). "Daarom nemen we als stad geen risico en willen we in het kader van de openbare veiligheid zelf onze verantwoordelijkheid opnemen. Er is een procedure opgestart zodat we een curator kunnen aanstellen die het huis kan verkopen. Een eerste screening leert ons dat een sloop niet aan de orde is en dat het huis best opgeknapt kan worden."

Bron: VDI op hln.be; Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 30.11.2016, p. 20

Het Laatste Nieuws/Mandelstreek, 30.11.2016, p. 20